Éru čtyřdveřových sportovních kupé s bezrámovými okny spustil právě Mercedes prvním modelem CLS (W219) v roce 2003.

Možná tehdy pánové ve Stuttgartu ani ve snu netušili, že díky tomuto počinu vznikne nový segment, který si získal pevné místo a oblibu u řidičů, kteří chtějí vlastnit limuzínu vyšší střední třídy, ale přesto u svého vozu nechtějí ztratit nic ze sportovního vzezření i jízdních vlastností.

Tohoto atraktivního designu se chytlo mnoho výrobců, BMW opožděně odpovědělo modelem 6 Gran Coupé, podobně u Audi byl na trh uveden rovněž se zpožděním model A7 a A5 Sportback, VW uvedlo Passat CC (později jen CC), Aston Martin do těchto vod vstoupil s modelem Rapide.

Je to zajímavá oblast designu, která se neustále vyvíjí a částečně se tento sportovně laděný designový koncept přenesl i mezi SAV (Sport Activity Vehicle) vozy, jako např. Audi Q8, BMW X6, Maserati Levante, Mercedes GLE Coupé, atd.

Jednoduše je to způsob být na silnici vnímán jinak, než jako u konvenčních zástupců dané třídy a určitě se se mnou shodnete v tom, že konkrétně CLS 500 je vůz, který se vymyká mase a profil vozu ve tvaru doutníku je výjimečně líbivý.

Když jsem si tento CLS 500 ve Stuttgartu prohlížel a fotil, uvědomoval jsem si, že tento vůz patří zrovna mezi ty, které nemají designově slabší partie, a to ani z různých úhlů pohledu. Tím, že různé vozy fotím opravdu často, můžu svědomitě potvrdit, že u některých vozů skutečně těžko hledám ten správný úhel pro fotografii, aby vůz nevypadal zploštěle, nebo jakkoli přihlouple.

To se CLS 500 absolutně netýká. Tento kulturista s jasně definovanými rysy inteligence vás uhrane svou ojedinělostí, při přímém kontaktu budete očima klouzat po jednotlivých partiích a doslova se kochat. Exteriér vozu je skutečně nádherným výsledkem moderního designového prostředí.

U interiéru je znatelný přechod z původní ergonomické koncepce a aktivní snaha o prolínání technologií Mercedesů posledních let. Zde u faceliftu měli konstruktéři logicky omezené možnosti a tak dokonalý interiér lze najít spíše až u posledního modelu CLS (C257). Nicméně se stále jedná o koncept velmi opticky i ergonomicky zdařilý.

No a srdce vozu? To je můj velmi oblíbený “vztyčený prostředníček” k downsizingu, pěkně plnotučný osmiválec 4.6 litru bi-turbo s chrabrým zvukem, sametovým projevem a bohatým výkonem v každé situaci. To vás prostě baví, protože 408 koní, s tím už se celkem dá žít :)… a navíc ve spojení s 9 stupňovou převodovou 9G-Tronic dynamika mírně polevuje až v rychlostech nad 230 km/h. Do té doby převodovka 9G-Tronic dokáže s motorem a jednotlivými stupni pracovat tak, že není situace, ze které byste nedokázali hbitě ujet.

Velké bravo za tohle spojení i s rychlým podvozkem se vzduchovým odpružením, který z nízké stavby karoserie vymačkává vynikající jízdní vlastnosti, čemuž přispívají i neskromné zadní pneu o šířce 285 mm a 30% profilem.

Mercedes-Benz CLS-Class je unikátním automobilem, který v této konkrétní specifikaci reprezentuje svého majitele na vysoké úrovni a věřím, že i po mnoha letech to bude vůz, za kterým se rád otočím. Bude totiž u mě mít vždy výjimečné místo díky vynikajícímu dojmu, který bezprostředně udílí celému svému okolí i jeho řidiči.

Aleš Blahůšek, DovezuAuto.cz

#Mercedes #Benz #CLS #V8 #Stuttgart #DovezuAuto