Škoda Superb 2.0 TDI 140kW DSG 4x4 Laurin & Klement, nový vůz

Využívám toho, že všichni normální lidé v sobotu večer nepracují, jsou u svých rodin nebo třeba v hospodě u prezidentské povolební debaty a jako jediný v celé naší kancelářské budově alespoň nikoho neobtěžuji velmi hlasitým poslechem Vivaldiho „The four seasons“, což mě nutí se zamýšlet nad tím, jaký part že to hraje výrobce Škoda v koncernu VW Group a jaká by Škoda byla bez koncernové podpory nebo naopak vnitrokoncernového „diktátu“? Asi to dnes lze jen těžko odhadnout…Je jisté, že bez technologií, které Škoda mohla relativně snadno od roku 1991 přejímat od koncernu a efektivně růst, by vzestup byl těžší, možná z pohledu ekonomiky i nereálný. Na druhou stranu by určitě bylo zajímavé se dozvědět více o taktických rozhodnutích, jak se značka Škoda bude a může v rámci nepoškozování ostatních koncernových značek prezentovat a vyvíjet. O tom, že Škoda je držena tak trochu na uzdě, není pochyb, ale dovolím si konstatovat, že se celému týmu Škoda Auto daří v rámci nastavených pravidel z vozů získat maximum a upřímně jim fandím.

Když si prohlížím aktuální model Superb, cítím svým způsobem určitou dávku hrdosti na „český původ“ vozu a nejedná se pouze o pocit designového vjemu, ale o celek, složený z oněch několika tisíc dílů, dávajících dohromady takto po všech stránkách povedený a ve vrcholné variantě Laurin&Klement velmi luxusní vůz.
Zkoušeli jste si někdy představit, jak velké množství lidí na každém takovém projektu pracuje? Jak neskutečná mašinérie se za tím, co potkáte na silnici a řeknete si: „Hele, pěknej Superb“ skrývá? Ty stovky hodin vývoje, konstruktérských vizí, snah, testů, failů, výběrů materiálů, obchodních transakcí a jednání dává dohromady automobil, který reprezentuje to nejlepší, co výrobce Škoda Auto dokáže a je to z tohoto pohledu velmi úctyhodné dílo. Je to taková „Dívka s perlou“ od Johannese Vermeera, jen trochu v jiném pojetí.

Tento konkrétní vůz byl nakonfigurován prodejcem vozů Škoda v Autosalonu Röhr jako jeden z mnoha vozů, majících za cíl splnit roční prodejní cíle zmíněného autosalonu a je jasné, že v případě tohoto vozu to prodejce, který vůz zadával do výroby, měl velmi jednoduché. Zaklikl v objednávkovém software Škody tlačítko „Vybrat vše“ a dal objednat. Tak odhaduji, že ho to celé stálo asi 10 minut času i s přípravou kávy.
A jsem za to osobně velmi rád, protože se nám při hledání vhodného vozu pro Jakuba, jednoho z jednatelů velmi úspěšné společnosti a zároveň našeho velmi váženého klienta, právě tento elegantně konfigurovaný vůz dostal do výběru. Vůz byl kvůli splnění cílů prodejce registrován v 11/2016, ale byl nejetý, nový, pouze s aktivovanou zárukou, kterou jsme mu pomocí pojištění Defend Insurance o další 3 roky k ještě platné tovární záruce prodloužili. Finanční výhoda činila přibližně 35% oproti původní ceně, měli jsme to tedy všichni celkem jednoduché. Byla to jednoduše skvělá nabídka, na kterou jsme zareagovali.

Výrazný profil Superbu hnědá metalická barva skvěle prezentuje, dává mu tu pravou eleganci, jakou umí jen tmavé barvy a podporuje svým hlubokým leskem ostřejšími liniemi koncipovaný dravý design. Naopak zcela jiná optická dynamika panuje v měkce působícím světle laděném interiéru s emblémy Laurin & Klement na opěradlech sedadel, doplněném o ozdobné lišty v provedení „černý klavír“ a s mnoha možnostmi nastavení ambientního interiéru pomocí LED linek na palubní desce i dveřích dotváří onen luxusní kontrast.

Přemíra prostoru i vzadu, tolik typická pro Superby již předchozích generací, zde byla posunuta ještě dále využitím modulární platformy MQB. Pokračuje to i u zavazadlového prostoru, kde máte pokušení tlesknout a poslouchat, zda se k vám donese nazpět ozvěna 😉
Na zvýšení pohodlí posádky se podílejí širší sedadla moderní koncepce, dokonce můžete i spolujezdcovo sedadlo pohodlně elektricky ovládat z místa řidiče. V praxi to je drobnost, ale docela se bavím při představě, že s manželkou přibrzdíte u benzinky, aby narychlo vyběhla něco koupit na benzinku a mezitím jí lišácky „složíte“ sedačku dozadu, co nejvíce naplocho a s mobilem v ruce zdokumentujete její pád do sedadla 😊 Budete pak jistě mít hezký večer… pokud tedy nekupovala dvě XL Cappuccina…nebo to tak konstruktéři nezamýšleli? Těžko říct.

Pokud se podíváme pod kapotu, promluví na nás nejvýkonnější dieselová varianta o výkonu 140kW, která sympaticky spolupracuje s DSG převodovkou a v případě ztráty trakce ještě předtím, než to zjistíte, nepostřehnutelně připojí zadní poháněnou nápravu systémem Haldex nové generace. Přijedete tedy bezpečně kamkoli a kdykoli. S kompletní řadou asistentů včetně adaptivního tempomatu to určitě nebude problém. Navíc vás bude skvěle reprezentovat, vypadá totiž skvěle!

Děkuji Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi, že ty bicykly začali vyrábět, protože každá věc má svůj vývoj a na jejím dnešním konci by nemohl stát tento Superb, který hrdě označuji za velmi zdařilý automobil.

Jakube, věřím, že jste se spolu s vozem již seznámili a že máte skvělé vztahy. A své paní sedačku nesklápěj, to bylo jen tak, aby řeč nestála 😊

Aleš Blahůšek, DovezuAuto.cz

#Skoda #Superb #Laurin #Klement #DovezuAuto