VW Passat Variant Highline 2.0 TDI 110kW DSG, 2015, 67 tkm

Zamýšlím se nad tím, jak se vývoj automobilů posouvá kupředu. Téměř každý nový model dané značky je o kousek delší, širší a lepší. Vždyť současný nový model BMW X3 je větší, než původní BMW X5. Je to zajímavý fenomén, kdy automobily evropského původu rostou a naopak americká produkce vozy zmenšuje. Samozřejmě si nestěžuji, že jsou vozy dnešní doby větší, prostornější, bezpečnější a že je velký výběr. Je to velmi příjemné mít prostor a pohodlí na cestování. Zvláště, když zmíním utrápená cestování ve Škodě „hundrt“ nebo ve „stodvacině“, jak by řekli naši slovenští sousedé 🙂

Ve vozech totalitní éry to však byla úplně jiná kapitola, cestování jen k babičce do vedlejšího města bylo dobrodružstvím a vždy bylo nejasné, zda to vůz, bez ohledu na jeho stáří, zvládne bez závady.
Mnohokrát pamatuji, jak jsme v raných 90.letech se „stodvacítkou“ (ze sedmaosmdesátého roku) po otevření hranic cestovali po výletech po Německu a v každé zácpě ve městech museli ve 30°C s okny dokořán topit „na plný pecky“, abychom motor „neuvařili“. A to raději pomíjím soucitné pohledy „západoněmeckých“ řidičů, vidouce nás postávat okolo přehřáté „schade“ na okraji silnice 🙂
Nebylo však mnoho vozů na výběr, pokud jste tedy zrovna nebyli vysoce postavení „dělníci“ s červeným šátkem na krku, s vládnoucím duchem v nevědoucí hlavě a vždy připraveným stranickým průkazem v ruce.
Škody a Lady byly stálice i v polistopadové době, protože na nic jiného jednoduše nebylo a západní vozy byly za cenu 3 i více rodinných domů, tedy prakticky nedostupné. A to se bavíme o VW Golf, nikoliv o 5. nebo 7. řadě BMW, na ty už bylo potřeba obchodovat s LTO 😉

Výhodou dnešní moderní doby je, že již nemusíte řešit, zda když je motor studený, tak musíte potáhnout za „cucák“, aby TO obohacením směsi v karburaci „chytlo“. Anebo se bát, že se motor po opakovaných neúspěšných pokusech nastartovat „přechlastal“ nebo se mezitím „vymlátila baterka“.

Co však napříč dobou přetrvává, jsou stálice a zářnou ukázkou je bezpochyby již osmá generace VW Passat Variant (B8). Jaké ingredience výrobce VW do vozu namíchal, že je tak úspěšný již 44 let? Nepochybně je to o dokonalém ztělesnění tužeb, potřeb a představ řidičů vozů střední třídy, přesto však za pomoci mírně střiženého designu s nízkým sklonem ke stárnutí.
Navíc dlouhodobě zvládnutý marketingový model VW pomáhá tento vůz neustále ikonizovat jakýmsi marketingovým „Perpetuum mobile“… asi jako když před osla dáte stroj nesoucí bodlák těsně před jeho nosem a až osel únavou pojde, tak jednoduše dosadíte dalšího, lepšího a výkonnějšího osla. A ten se zase potáhne jako ten osel za oním bodlákem. Takto nějak si tento proces vizualizuji.

Passat Variant osmé generace je však více, než jen nějakou nástavbou na předchozí verze, on skutečně v této generaci prodělal změny od základu. Je postaven na nové lehčí multifunkční platformě MQB, která umožňuje dokonalou stavbu a zvýšení tuhosti karoserie jemu a dalším cca 15 modelům koncernu. Zvětšil se rozvor kol, narostly vnější i vnitřní rozměry včetně zavazadlového prostoru. Snížila se hlučnost v interiéru, 2.0 TDI nové generace má zase o něco vyšší výkon, nový software dostala i DSG převodovka.
Je nově navržena palubní deska a celý interiér, vůz získal nová, širší i pohodlnější přední sedadla. Musím také zmínit premiéru výkonných předních LED světlometů, bravo!

Po řidičské stránce jsou všechny tyto změny znát, projev je výrazně lepší ve srovnání s B7. Kultivovanost vozu jako celku, solidní kvalitativní úroveň materiálů, akorátní image i design a relativně nízké uvadání cen ojetých vozů je jistě jedním z hlavních důvodů jeho populárnosti.
K tomu sekunduje zájem jak manažerské, tak soukromé klientely. Manažeři mohou vozit hodně vzduchu a honit vodu, rodinná dovolená jej však skutečně využije.

Nemohu tedy než potvrdit, že Passat Variant B8 je velmi dobrým leadrem střední třídy a do Nošovic vzkazuji: „Inspirujte se! Máte co dohánět.“

Klientu Romanovi přeji s „novým“ vozem mnoho zábavy 😉

Aleš Blahůšek, DovezuAuto.cz

#VW #Passat #Variant #Highline #B8 #DovezuAuto