Vůně benzínu není nikdy dost a poslední verzi Jaguaru XF to s druhým nejvýkonnějším třílitrovým šestiválcovým přeplňovaným benzínovým motorem o výkonu 340 koní sluší opravdu hodně.
Stovku vystřihne za rovných 5 sekund, provokativně u toho zní, osmistupňová převodovka to tam „láduje“ jako z praku a okamžitě vás bere do hry. Spojení motoru s převodovkou svým charakterem skvěle naplňuje výbavové označení R-Sport.
Jaguar XF 35t je nepochybně jeden z optických klenotů silnic, který možná není žádným „supervozem“ a ani být nemá, ale vězte, že se za ním rádi otočíte, zvláště, když je řidič hračička a pořádně tomu naloží. Vaše smysly tak bude při jeho průjezdu okolo vás svlékat donaha burácivý, velmi dobře odladěný zvuk. Je to dobrá kára, ha! 😊
Jaguar vždy stál tak trochu jinde, než ostatní prémiové značky a podle zkušeností s Jaguary posledních let jasně konstatuji, že změna vlastníka celkovému vývoji velmi prospěla. Je to vždy radost za volant takových vozů usedat.
S „X eFem“ jsme si dali projížďku z Mnichova do Brna a opravdu velmi mě to bavilo, i když jsem jel v nízkém provozu spíše defenzívní jízdou a pozoroval tak nezajímavou věc, jakou je spotřeba na dálnici (cca 9.0 l při tempu 140-170km/h), komfort sedadel a jejich vedení, odhlučnění, odezvu řízení a výkon inteligentních LED světlometů. Tedy ty praktické stránky používání a musím říci, že obstál na výbornou. Dokonce jsem si chvíli myslel, alespoň tedy v Německu, že se vůz na 20“ kolech chová mimořádně komfortně, což mě, pravda, po přejezdu hranic do ČR trošku přešlo, ale za jistotu a stabilitu, které vozu udělují, bych to dokázal akceptovat a kola neměnil.
Co je příjemné, je nízká aerodynamická a celková hlučnost, výborná odezva od elektronicky ovládaného posilovače řízení EPAS a vynikající trakce díky pohonu všech kol. Osobně jsem u automobilů zatížen posedlostí po dokonalých světlometech a s Jaguarem jsem si přišel na své. Výkon světlometů i inteligence, s jakou si distribuci svitu řídí, je velmi dobrá a dávají vám pocit bezpečného přehledu i při rychlejší jízdě v noci. Na delší cestě se tedy můžete v klidu usadit, nechat ubíhat krajinu okolo vás a vnímat sportovně nízký, přesto pohodlný posez v sedadlech, které dobře kombinují požadavky na komfortní i sportovní jízdu a v neposlední řadě také opticky dynamicky navržený a podsvětlený interiér vozu, doplněný o moderní infotainment InControl, shodný i s Land/Range Roverem. Jak infotainment u předfaceliftové verze XF působil archaicky, zde již máme hráče z první řady, nemám výtky.
Jaguar XF 35t R-Sport je jednou z třešniček z řady těch běžných vozů vyšší střední třídy a nemá výraznějších vad, které bych měl nebo chtěl zmínit. Jako celek působí harmonicky, vše funguje tak, jak se očekává a sám se za ním vždy rád ohlédnu.
Rád bych pár slov věnoval i majiteli prodejny Matthiasovi, se kterým nyní spolupracuji při požadavcích klientů na supersportovní vozy a přišlo mi vtipné kupovat Jaguar právě u něj, protože v jeho nabídce byl v době nákupu největší „plečkou“ asi Bentley Continental nebo Porsche 911? Těžko říct…😊
Možná bude lepší, když si projdete galerii fotografií, člověk v dvoupatrovém autosalonu našel kromě Aventadora v úpravě od Mansory nebo R8 V10 Plus i např. Ferrari 599 Fiorano po Fernandu Alonsovi. Vykupuje také vozy od hráčů AC Milán. V této prodejně je i prkýnko na toaletě z karbonu, přikládám foto jako důkaz 😉

Klientu Petrovi přeji mnoho zábavy a budu se těšit na další spolupráci.

Aleš Blahůšek, DovezuAuto.cz

#Jaguar #XF #RSport #35t #AWD #München #DovezuAuto