Maserati

Grecale TrofeoSportovní vozy

Značka Maserati a její automobily jsou zdobným mementem poutavého příběhu zakladatelské rodiny Maserati, který započal po zkušenostech z konstrukce automobilů i závodění založením vlastní značky jedním z mladších bratrů Alfierim v roce 1914, na prahu 1. sv. války.

Alfieri Maserati jako dlouholetý závodní rival Enza Ferrari však v r. 1932 zemřel při operaci ledviny (zranění po nehodě r. 1927 při závodech), a i když bratři Ernesto, Ettore a Bindo pilně na rozvoji značky pracovali, ekonomické těžkosti je donutily v r. 1937 automobilku prodat investorské rodině Orsi.

Výroba byla přesunuta z města Bologna do Modeny, pouhých 500m od Ferrari. S desetiletým poprodejním závazkem bratři brány fabriky Maserati opouštěli v roce 1947.

Automobilka poté putovala do rukou více vlastníků, mezi které patřil Citroën, de Tomaso, později Fiat a dnes je součástí koncernu Stellantis.

Těžko říci, zda byly zachovány základní principy filozofie bratrů Maserati, ale Grecale Trofeo je rozhodně výjimečným automobilem neotřelého designu, technologií, materiálů a barev.

Dá se říci, že svou velikostí je tak nějak "mezi", ani velký, ani malý a silná prémiovost, nebo možná i nadřazenost je mu vlastní.

Tolik opěvovaná motorizace V6 Nettuno o výkonu 530 koní v režimu Corsa zní jako hrom a pečlivě odladěný vzduchový podvozek i velmi výkonné brzdy dávají velký pocit jistoty za volantem.

Jedná se o spektakulární diamant, vybroušený italským mistrem. Vůz tak jiný vůči konvencím, že vás to nepřestane překvapovat ani po mnoha kontaktech.

A to se bavíme o daily SUV, co teprve MC20?

Podobné reference